Thursday 10 May 2012

Tipah: Cik Jamil masih lagi balik kat rumah awak?
Hasnah: Apa pulak tak balikTipak: Hai, setahu saya bukan kah Jamil dah ceraikan awak.Hasnah: Bila masa pulak Abg Jamil ceraikan saya? Setahu saya cik tipah tue yg diceraikan.Tipah:Tidak....Cik jamil masih lagi balik kerumah.Hasnah: Hai jangan-jangan kita ni masih bermadu lagi tak?Tipah: Nasib baik kat rumah orang kalau tidak saya kerja-kerjakan awakHasnah: Oooo sebelum awak nak kerja kan saya...saya korek biji mata awak.Tipah: Amboi dah dirampas laki kita. Biji mata kita dia nak korek  


Masihkah anda ingat dialog ini? Ini penulisan seni, sedap didengari. Penulisan yang berseni ini telah meraih hati berjuta-juta penonton. Bukan sahaja di Malaysia malah seluruh negara. Beliau bukan sahaja sekadar seniman malah satu fenomena. Beliau satu antara berjuta. 

Seni itu bukan sekadar satu persembahan. Seni itu satu luahan hati. Hargailah seni sebagai satu warisan budaya kita. 

No comments:

Post a Comment